Saturday, February 26, 2011

Riadah + Refleksologi kaki

Assalamulaikum kepada kawan2..sudah lama rasa x update blog...sebab time2 ni memang banyak midsem..miggu ni je saya sudah ada dua midsem..minggu depan ada lagi...huhhhh memang tensen la kira nye...lagi2 saya terpaksa uruskn 1 program makan malam untuk senior..lagi membuatkan saya stress..tapi alhamdulillah program tu sudah selesai khamis malam yang lalu...posmotem habis nak dekat pukul 3pagi...esoknye kelas pulak...disebabkan stress sangat...rasa nak marah orang..petangnye saya pun pi la kuar jalan-jalan sambil beriadah,amek angin dekat tasik kejuruteraan UKM..alhamdulillah tenang sangat...walaupun air tasik kejuruteraan ukm ni tak sejernih tasik di matrik pahang, kerana pembangunan pesat berdekatan tasik, tapi ia tetap indah..burung terbang bebas,angin sepoi2 tiup ke muka..huhhhh memang lega.
 

Tenang sangat hu5

nampak indah juga walaupun x berapa nak jernih tasik ni hu5

Ni Trek untuk joging n belakang tu la fakulti kejut.


Sambil hirup udara segar n menenangkan fikiran..bawakla roti sikit

Memang tenang hu5
Bersama k.dayah yg menemani saya hilangkan jiwa kacau hu5

Lepas duduk2 kat tepi tasik kejut tu...pi la jalan2...nampakla tempat refleksologi kaki..kami pun jalan la atas batu2 kecil pelbagai saiz tu..memang sedap betul jalan atas batu tu hu5



Tempat ni berbentuk lapan..perasan tak macam trek jalan untuk test moto he5
 Dari gambar diatas anda pun bole tengok permukaan batuan yang berbeza..bila pijak memang best la...sakit2 tapi sedap punya he5


Ni permukaan yang paling sakit..time ni saya jalan laju huhuhu sakit

Ni permukaan sederhana sakit..ni permukaan yg paling saya suka.

Permukaan ni yang paling tak sakit...he5

Ni permukaan yang paling sakit..huhhh memang rasa la mencucuk..tajam

permukaan batuan ni memang beri kita releks
Mak dan ayah saya paling suka jalan atas batuan camni..kalo bole saya nak buat 1 trek kat umah saya supaya mak n ayah saya bole bejalan2 atas tu...sebab refleksologi kaki ni memang bagus untuk peredaran darah dalam badan kita..lagi orang berumur ni memang bagus sangat....tak percaya??? tengok diagram di bawah ni.

 
Diagram refleksologi
Memang banyak sebenanya kebaikan refleksologi ni...andai anda terjumpa je permukaan ni dimana2..saya syorkan, baik anda try jalan atas tu..memang sedap nye he5 n nak lagi jalan atas tu...walaupun sakit...sakit tu sikit je..hu5


TERIMA KASIH BACA BLOG SAYA..NAK KOMEN???SILAKAN KAWAN (^^)

2 comments: