Saturday, January 22, 2011

Duty Thaipusam 2011

Assalamualaikum....waaaaa saya sangat seronok minggu ni...kenapa???sebab 20hb januari haritu,saya berpeluang duty di batu caves semasa Thaipusam...BSMM memang best,banyak perkara yang x pernah saya buat,saya berpeluang buat.









1st time tengok tangga batu caves tu terlintas kat fikirah "alahai matila aku kena naik tangga ni"...tapi naik nye naik,tak la penat sangat..lagi tinggi tangga rumah aku yang dulu...he5 takdela,walaupun kadang kala terpaksa memberi laluan kepada kavadi2 berat yang diorang angkat..yang paling sedap nye,bau-bauan kat sana la...nak tau bau apa???korang beli susu lembu yang putehnye,tak kisah la brand ap,dutch lady ke,magnolia ke,yang banyak duit bole la beli susu anlene he5...pastu susu tu korang tuangla kat mana2..biarkan lama2 sikit..korang datang situ cium bau tu,u smell it u know k???

 Bila sudah sampai atas,kami pun masuk kawasan gua,dan pergi ke chekpoint kami,belum sempat panas tempat kami duduk,adala sorang pakcik ni perlukan bantuan..saya pun x sure apa..saya pun pegila sana ngan ieda...oooo ada orang nak pitam rupanya..kami pun buat apa yang kami tau,dudukkan dia n kipaskan dia...fuhhh mujur x serius.

yang lelaki..sukarela la siapa yang nak angkat pesakit guna stretcer kebawah.. hebat wooooo..he5 turun naik tangga batu caves tu bawak pesakit.

Tapi ada gak yang saya menyampah kat sana,bukan menyampahla..kasar sangat,apa ayat yang sesuai yer??? ermmm haa..kurang puas hati...haaa saya kurang puas hati dengan nurse2 practikal kat sana tu..euuu meluat sehhhh...xmaula cerita pasal diorang.

haaa...mai kita tengok gambar yer hu5
Bukan senang nak masuk dalam ...ambil gambar pun sorok2 takut kena marah he5
masa ni dalam pukul,2pagi tapi masih ramai,dan mata saya masih celik he5

Kami dikumpulkan dalam 2 tempat untuk menunggu arahan


Chinese memang ramai,masa ni hanya ada tiga orang je malay,tapi kami tetap bersatu hu5

Pelik gak mula2 ada ayam,tapi rupanya ni ayam yang mereka sembahkan kpd tuhan diorang

Berangin tau cave ni hu5 sejuk5

Berapa ntah berat kavadi ni,kalo saya pengsan suda,xlarat

Nila pemandangan dari atas batu caves


Masa ni dalam pukul 3pagi ke atas,orang sudah reda
Memang cantik pemandangan malam tu apa taknye 20/1=15 k16 safar dalam kalendar islam

Angin pon sepoi2 bebahasa he5


 kami tukar shift balik,dari shift luar masuk ke dalam gua semula...naik lagi tangga tu..fuhhhh penat wooo,kalo tengok ketua kami lagila kasihan,berapa kali naik turun tangga.

Dimana jua RC tetap ada

Diorang nga angkat kavadi
Haaaa dengan bangganya duty kami sudah habis hoye3
ahli RC yang comey2 hu5

Makcik yang suka bergambar

Tangan sapa tu???
 

Bergambo la kami

yaaa ini dia ketua kami bersama makcik no4

Selamat turun ke bawah bersama yang lain

asal asek gambo korang je,memang buli akula

 huhhhh misi selesai he5 sekarang misi untuk tunggu sampai bas sampai dari ukm he5 sampai tertido2 kat lantai tau,sakit badan tau

Khusu' si zara ni tidur,dah penat sangat kn???

Tapi bila da bangun,tuu diaaaa

Ini adalah cara untuk pancitkan moto pakcik polis..awas jagan titu aksi ini he5

Alahai muka xble bla....baru bangun tido ha5

Nampak je buruk ambulans ni tapi dalam baru weeiiii

Bukan senang nak masuk ambulans pehang sana pegang sinithanks la kpada bro ambulans tu yang sporting he5

Kami je yang poyo2 masuk...yang lain dok sana xtau buat ap he5

Bro tu soh saya try tido,apalagi,saya ni pantang orang ajak,tapi memang sedap ar tilam dia fuhhhh he5

 Memang kenangan manis la,memang seronok sangat,jalan yang saya pilih memang tak salah..he5 moga tahun depan dapat saya duty lagi he5 

BESSSTTTT WEEEIIIII
Dari kiri: Abg Najmi,Zarah,Ieda.Ain
 Mekasih baca blog saya,datang lagi yer,,haaa nak komen..komen la yer hu5

6 comments:

  1. selamat menyambut thaipusam Puan.haha..

    ReplyDelete
  2. Bestnya,,,memang banyak betul experiance yang blh dapat kt sini kan...^^

    ReplyDelete
  3. madu lebah:Ohhh tidak saya blum jadi puan he5
    saiedah:yup btul tu saiedah...sangat seronok hu5

    ReplyDelete
  4. betolla ain...memg bnyk gle experience ko dpt aw....jeles....aq punye koko xbest...huhu

    ReplyDelete
  5. hehe giler best.. i see ultraman mlaysia.

    ReplyDelete
  6. ultraman malaysia????ad k???ko n bnyak sngat tgk cite kartun tau ha5

    ReplyDelete